پيام استاندار يزد به مناسبت گراميداشت روز جهاني كارگر

یزدفردا "استاندار يزد به مناسبت فرا رسيدن روز جهاني كارگر پيامي صادر كرد.
به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، محمدرضا فلاح زاده در اين پيام آورده است: آموزه هاي اصيل، غني و متعالي اسلام ناب محمدي(ص) توجه ويژه و خاصي را به مسئله كار، تلاش، جنبش و حركت دارد. در اسلام، عبادت به 10 قسمت تقسيم شده كه 9 قسمت از آن را كار و كسب روزي حلال به خود اختصاص داده است و اين نشان دهنده جايگاه والاي كار و كارگري در اين دين راستين است. كارگران تلاشگر يكي از عزيزترين و محبوب ترين اقشار جامعه نزد معصومين و ائمه اطهار(ع) مي باشند به نحوي كه پيامبر گرامي اسلامي(ص) بردست پينه بسته كارگر بوسه مي زدند و كار و كوشش را عبادتي عظيم مي دانستند.
احداث راه ها، خطوط آبرساني، گازرساني، حفاري قنات ها و ايجاد باغات و ... همگي مرهون كار و تلاش اين قشر خدوم و كوشا است. كارگران بالهاي جامعه هستند كه كشور را به سمت رشد، تعالي و تكامل سوق مي دهد و افق هاي اميدبخش را در عرصه هاي مختلف عمران و آباداني نمايان مي سازند. بي ترديد بخش وسيعي از موفقيت ها و دستاوردهاي عظيم نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران مرهون سختكوشي، مقاومت، قناعت و هوشمندي كارگران متعهد میهن عزيز اسلامي است كه با تلاش بي وقفه خود و با تكيه بر ايمان الهي، در راستاي آباداني و بالندگي كشور گام بر مي دارند. بي جهت نيست كه بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي حضرت امام خميني(ره) حيات يك ملت را مرهون كار و كارگر برشمرده و مي فرمايند: چرخ عظيم جوامع بشرى ، با دست تواناى كارگران در حركت و چرخش است.
رشد و پیشرفت همه جانبه، مرهون همت قشر زحمت کش کارگر می باشد و این مساله از آن درجه از اهمیت برخوردار است که رهبر معظم انقلاب(مدظله العالي) می فرمایند: «این کاری که شما برای توسعه و پیشرفت کشور می کنید این یک عبادت قطعی است.»کارگران با بازوان غیرت و کار، در به حرکت در آوردن چرخهای صنعت و سازندگی هر کشور نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند و همین تاثیر حساس و پر اهمیت موجب نامگذاری روزی به نام روز جهانی کار و کارگر شده است. روز جهاني كارگر فرصت مناسبي است تا بيشتر و بهتر به اهميت، جايگاه و نقش كارگران، اين بازوان توانمند توليد و توسعه، توجه شود و ضمن تجليل از اين قشر شريف، به ترويج فرهنگ كار و تلاش و سازندگي خصوصا در سالي كه به عنوان سال همت مضاعف و كار مضاعف نامگذاري شده است، پرداخته شود و همگي دست در دست هم، همه تمام توان خود را به كار گيريم تا با كار و تلاشي مضاعف، آزادي و استقلال ميهن عزيز اسلامي مان را كه حاصل خون شهداي عظيم الشان انقلاب اسلامي است، پاسداري نماييم چرا كه به فرموده امام راحل عظيم الشان(ره) «روز كارگر روز دفن سلطه ابرقدرتهاست ».
اینجانب ضمن گراميداشت ياد و خاطره همه شهداي والامقام کارگر، اين روز را به تمام کارگران خدوم و زحمت کش تبريك گفته و موفقيت همگان را در راستاي آرمان هاي بلند امام راحل(ره) و در پرتو منويات مقام معظم رهبري(مدظله العالي) از درگاه خداوند متعال مسئلت مي نمايم.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا